Asseco wspiera cyfryzację Daimler Truck Financial Services dzięki wdrożeniu systemu LEO 4

27/8/2025

Asseco Data Systems wdrożyło w polskim oddziale Daimler Truck Financial Services Sp. z o.o. nowoczesną platformę Systemu LEO 4 w modelu SaaS. Kolejne etapy projektu obejmują implementację na Słowacji oraz w Czechach. To największy oraz najbardziej perspektywiczny kontrakt w historii działalności zespołu leasingowego ADS.

Daimler Truck Financial Services Sp. z o.o. oferuje elastyczne rozwiązania finansowe dla klientów Daimler Truck i Daimler Buses, obejmujące leasing operacyjny, leasing z gwarancją wykupu oraz pożyczkę. Dzięki współpracy z siecią dealerską, klienci zyskują dostęp do zintegrowanych usług finansowych oraz serwisowych w jednym miejscu. Działania spółki skupiają się na finansowaniu pojazdów użytkowych stanowiąc przy tym integralny element struktury koncernu Daimler Truck AG. Daimler Truck Financial Services zatrudnia około 1900 osób i działa na 19 rynkach na całym świecie.

„Zaufaliśmy Asseco Data Systems oraz ich rozwiązaniu, gdyż uważamy, że w pełni odpowiada ono na nasze potrzeby. Chcemy prężnie rozwijać się na polskim, słowackim i czeskim rynku wprowadzając nowe produkty i świadcząc elastyczne usługi finansowe klientom zainteresowanym pojazdami użytkowymi. Dlatego też potrzebujemy nowoczesnych narzędzi, które sprostają naszym wymaganiom oraz oczekiwaniom klientów” – Magdalena Konarska, Dyrektor zarządzająca DTFS na Europę Środkowo-Wschodnią.
„Bardzo nas cieszy, że pierwszym rynkiem, na którym został wdrożony nowy system jest Polska. Kolejno realizacja obejmie Słowację oraz Czechy. Ten przełomowy projekt nie tylko podkreśla naszą pozycję jako zaufanego partnera technologicznego, ale również otwiera przed nami nowy etap rozwoju” – dodaje Paweł Barchwic, Wiceprezes Asseco Data Systems.

System LEO 4 to platforma stworzona z myślą o maksymalnej elastyczności. System jest w pełni otwarty na integrację z innymi platformami i rozwiązaniami, co pozwala na szybkie oraz efektywne dostosowanie do specyficznych potrzeb klientów oraz lokalnych wymogów. Ta otwartość technologiczna umożliwia tworzenie zintegrowanego ekosystemu, który wspiera wszystkie aspekty działalności leasingowej – od obsługi klienta, przez procesy operacyjne, po zaawansowaną analitykę. W ramach wdrożenia w DTFS zostaną zaimplementowane trzy moduły:

LEO Sales: Umożliwia szybkie i intuicyjne tworzenie ofert leasingowych, dostosowanych do potrzeb klientów w czasie rzeczywistym. Dzięki zaawansowanym algorytmom i automatyzacji procesów, klienci mogą uzyskać indywidualnie dopasowaną ofertę w kilka minut.

LEO Contract Management System: Zarządza cyklem życia umowy leasingowej od momentu jej podpisania, aż po zakończenie współpracy. System zapewnia pełną przejrzystość, automatyzację procesów obsługi oraz możliwość zdalnego zarządzania dokumentacją i płatnościami. Klienci otrzymują dostęp do dedykowanego portalu, gdzie mogą sprawdzić status swojej umowy, harmonogram spłat czy zgłosić wnioski serwisowe.

LEO General Ledger: Odpowiada za bezbłędne i transparentne rozliczenia finansowe. Dzięki pełnej integracji z CMS i innymi modułami systemu, zapewnia zgodność z lokalnymi regulacjami i standardami księgowości w każdym z trzech wdrażanych krajów. To gwarancja bezpieczeństwa oraz precyzji w obsłudze finansowej klientów.

System LEO 4 pozwala znacząco podnieść komfort współpracy – wszystko, od kalkulacji oferty po zarządzanie umową, będzie dostępne w jednym miejscu i o każdej porze. Klienci zyskują pełną kontrolę nad swoimi finansami oraz umowami leasingowymi, a dzięki automatyzacji procesów obsługi klienta czas reakcji na zapytania czy zgłoszenia serwisowe jest zredukowany do minimum. Zespół obsługi klienta zostanie wyposażona w zaawansowane narzędzia analityczne i intuicyjny system zarządzania, dzięki czemu będzie mógł skupić się na dalszym budowaniu trwałych relacji.