Aplikacja Asseco Data Systems zwiększy bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej

Aplikacja Asseco Data Systems zwiększy bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej

 Z nowego rozwiązania korzystać mogą mieszkańcy 21 gmin aglomeracji katowickiej, w których obowiązuje system Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP).   Aplikacja Pasażera pozwala na dostęp do konta Karty ŚKUP w trybie on-line, a następnie samodzielne odczytywanie danych z karty SKUP wraz z prezentacją zapisanych na niej ulg, biletów (wraz z kodem QR), pieniądza elektronicznego jak i kodowanie na niej zakupionych biletów oraz zasileń e-portmonetki. Dotychczas w tym celu konieczne było udanie się do stacjonarnego Punktu Obsługi Klienta ŚKUP, Automatu Biletowego lub kiosku wyposażonego w terminal ŚKUP.  Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu technologii NFCradiowego standardu komunikacji na krótką odległość. Dzięki takiemu rozwiązaniu smartfon z modułem NFC może pełnić funkcję terminalu ŚKUP, umożliwiającego ściągnięcie danych z systemu centralnego i zapisaniu ich na karcie.

„Aplikacja ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM. Korzystanie z niej  w czasie zagrożenia koronawirusem niesie ze sobą wiele korzyści. Opracowane przez nas narzędzie umożliwia zakodowanie biletów i zasileń Pieniądza Elektronicznego zakupionych na Portalu Klienta ŚKUP bez konieczności wizyty w kolekturze biletowej czy kiosku” – powiedział Adam Krakowczyk, dyrektor Departamentu Informatyki w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Aplikacja umożliwia również sprawdzenie rozkładu jazdy, zgłoszenie zaobserwowanej awarii, złożenie wniosku o fakturę VAT, złożenie reklamacji. Rozwiązanie umożliwia również przesłanie zdjęcia informującego o zbyt dużej liczbie pasażerów w danym pojeździe. Zarząd Transportu Metropolitarnego może w takiej sytuacji szybko wdrożyć działania dostosowujące warunki korzystania ze środków komunikacji w obowiązującym stanem epidemicznym.

„Mobilny ŚKUP znacznie podnosi komfort korzystania ze środków komunikacji miejskiej. Aplikacja została stworzona zgodnie z obowiązującymi standardami i trendami  inteligentnych rozwiązań miejskich i umożliwia sukcesywne rozwijanie jej o nowe funkcjonalności. Aktywnie analizujemy potrzeby pasażerów metropolii i pracujemy nad możliwością wprowadzenia kolejnych udogodnień, które nabierają szczególnej wagi w obliczu COVID-19 , takich jak zakup biletów i podróż po całej metropolii w oparciu o aplikację mobilną” – powiedział Paweł Barnaś, Dyrektor Pionu Smart City w Asseco Data Systems.

Pełna funkcjonalność aplikacji Mobilny ŚKUP została udostępniona dla systemów Android, wkrótce będą mogli z niej korzystać również użytkownicy iOS.



Szanowna Użytkowniczko/Szanowny Użytkowniku

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni, ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia;
  2. Kontakt do Inspektora ochrony danych w Asseco Data Systems S.A. można uzyskać pod adresem e – mail: IOD@assecods.pl, tel.+48 42 675 63 60.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    • przygotowania odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia.
    • przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie oraz do czasu cofnięcia przez Panią/Pana wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
  5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia/zapomnienia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizację wszystkich powyższych praw można zrealizować poprzez wniosek złożony na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Regulatora, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
  7. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do realizacji wniosku z zapytaniem. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na wysłane zapytanie.
  8. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach przetwarzania danych osobowych podanych przy utworzeniu Konta i uzupełnianiu danych w nim zawartych oraz danych dotyczących aktywności w Serwisach (zgodnie z Polityką prywatności serwisu internetowego Asseco Data Systems S.A. Polityka prywatności)
    i aktywności związanej z naszą komunikacją mailową z Panią/Panem, a efektem takiego przetwarzania będzie dopasowanie informacji marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, które mogą Panią/Pana zainteresować.

POLITYKA PRYWATNOŚCI