Cyfrowy podpis Asseco Data Systems wdrożony w Echo Investment

Cyfrowy podpis Asseco Data Systems wdrożony w Echo Investment

Umowa rezerwacyjna jest pierwszym formalnym krokiem zakupu mieszkania od dewelopera. Do tej pory wymagał on fizycznego spotkania obu stron transakcji. Dzięki technologii biometrii i wygody urządzeń mobilnych, w Echo Investment będą one podpisywane bez konieczności fizycznego spotkania z przedstawicielem i podpisywania umowy papierowej.  System wykorzystujący technologię biometrii i wszechobecne urządzenia mobilne pozwolił na pełną elektronizację tego procesu.

„To prosty i bezpieczny system, który oszczędza czas, upraszcza formalności, a szczególnie w obecnych czasach ułatwia przeprowadzenie transakcji. Szczegóły umowy są ustalane na zdalnych spotkaniach pomiędzy doradcą, a klientem. Następnie doradca składa w wyznaczonym miejscu podpis biometryczny za pomocą aplikacji Signatus, czyli podpisuje się np. elektronicznym długopisem na ekranie. Takie rozwiązanie zostało świetnie przyjęte przez naszch klientów: kilku z nich skorzystało z tego narzędzia już w pierwszym dniu jego funkcjonowania” –  powiedział Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży w dziale mieszkaniowym Echo Investment.

W procesie mobilnej rezerwacji mieszkań, odręczny podpis na dokumentach zastąpiony został podpisem odręcznym utrwalonym elektronicznie, który składany jest przez przedstawiciela Echo na smartfonie lub tablecie. Wydana przez Asseco pieczęć elektroniczna potwierdza, że stroną umowy jest Echo Investment. Klient wyraża zgodę na warunki umowy poprzez dokonanie opłaty rezerwacyjnej.

 „Usługa wykorzystuje technologię kwalifikowanego i biometrycznego podpisu elektronicznego. Podpisywanie dokumentów bezpośrednio na smartfonie umożliwia specjalna aplikacja, dzięki której  można złożyć zarówno odręczny e-podpis biometryczny, jak i e-podpis kwalifikowany. Proces jest dodatkowo zabezpieczony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. To sprawia, że nabywca otrzymuje dokument, który jest skuteczny prawnie – powiedział Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektów kluczowych w Pionie Usług Bezpieczeństwa i Zaufania Asseco Data Systems.

Aplikacja funkcjonuje w oparciu o dedykowany system CRM.

„Proces funkcjonuje w oparciu o dedykowany system CRM, który jest obsługiwany przy użyciu urządzeń mobilnych. Realizacja usług zapewniona jest za pomocą integracji rozwiązań biometrycznych ze środowiskiem usług zaufania dając nowoczesny sposób ochrony i integralności przetwarzanych informacji – powiedział Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics Polska.

Zdalne umowy rezerwacyjne to kolejny etap cyfryzacji procesu zakupu nieruchomości wprowadzony przez Echo Investment. W 2019 r. deweloper jako pierwszy na rynku wdrożył mobilne odbiory mieszkań, planuje też kolejne procesy.



Szanowna Użytkowniczko/Szanowny Użytkowniku

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni, ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia;
  2. Kontakt do Inspektora ochrony danych w Asseco Data Systems S.A. można uzyskać pod adresem e – mail: IOD@assecods.pl, tel.+48 42 675 63 60.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    • przygotowania odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia.
    • przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie oraz do czasu cofnięcia przez Panią/Pana wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
  5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia/zapomnienia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizację wszystkich powyższych praw można zrealizować poprzez wniosek złożony na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Regulatora, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
  7. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do realizacji wniosku z zapytaniem. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na wysłane zapytanie.
  8. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach przetwarzania danych osobowych podanych przy utworzeniu Konta i uzupełnianiu danych w nim zawartych oraz danych dotyczących aktywności w Serwisach (zgodnie z Polityką prywatności serwisu internetowego Asseco Data Systems S.A. Polityka prywatności)
    i aktywności związanej z naszą komunikacją mailową z Panią/Panem, a efektem takiego przetwarzania będzie dopasowanie informacji marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, które mogą Panią/Pana zainteresować.

POLITYKA PRYWATNOŚCI