Rozwiązaliśmy problem trwałego nośnika w bankowości spółdzielczej

Rozwiązaliśmy problem trwałego nośnika w bankowości spółdzielczej

Na Bezpieczne Archiwum Elektroniczne zdeponowane w Centrum Danych Asseco Data Systems zdecydował się m.in. Bank Spółdzielczy we Wschowie. Produkt zapewnia sposób komunikacji z klientami zgodny z wymogami trwałego nośnika i eliminuje konieczność inwestowania w dedykowane rozwiązanie technologiczne.

Pojęcie trwałego nośnika zostało zdefiniowane w polskich i europejskich aktach prawnych. Oznacza technologię, które zapewni klientom banków taki sposób przesyłania i przechowywania dokumentacji, który umożliwi im stały dostęp do niej przy jednoczesnym uniemożliwieniu ingerencji w ich treść przez wystawcę.

Rozwiązanie opracowane przez Asseco Data Systems opiera się na przechowywaniu dokumentów w zewnętrznym wobec banku archiwum umieszczonym u tzw. zaufanej trzeciej strony. Takie rozwiązanie jest rekomendowane przez Związek Banków Polskich jako jeden z wariantów tzw. rozwiązania sektorowego. Bezpieczne Archiwum Elektroniczne bazuje na infrastrukturze sprzętowej i systemowej Asseco Data Systems. Dzięki temu, że firma wpisana jest do rejestru kwalifikowanych usług zaufania nadzorowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji, może pełnić funkcję zaufanej trzeciej strony.

Podstawowym wymogiem trwałego nośnika jest nienaruszalność dokumentów. Zastosowane przez nas usługi zaufania w postaci kwalifikowanej pieczęci elektronicznej i znacznika czasu zabezpieczają zobowiązanie wystawcy w stosunku do klienta oraz zapewniają kontrolę integralności treści dokumentu. Dokumenty, które bank deponuje w Bezpiecznym Archiwum Elektronicznym podlegają trwałej archiwizacji bez możliwości samodzielnego ich usunięcia i modyfikacji. To rozwiązanie spełnia wszystkie wymagania trwałego nośnika, przy czym jego wdrożenie jest szybkie i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Stworzyliśmy je dla instytucji finansowych. Ze względu na niski koszt i szybki czas wdrożenia jest to rozwiązanie dedykowane bankom spółdzielczym –
powiedział Robert Kobylański, wiceprezes Asseco Data Systems.

Bank Spółdzielczy we Wschowie wdrożył trwały nośnik oparty na rozwiązaniu Asseco jako jeden z pierwszych.

Bardzo się cieszę, że spełniliśmy wymóg trwałego nośnika wdrażając jednocześnie tak innowacyjne rozwiązanie. Nasi klienci będą informowani o miejscu zdeponowania ich dokumentów oraz o tym, w jaki sposób mogą mieć do nich dostęp. W każdej chwili będą mogli pobrać egzemplarz w oryginalnej formie, nie usuwając z Archiwum egzemplarza referencyjnego. – powiedział Sebastian Nietyksza prezes Banku Spółdzielczego we Wschowie.

Rozwiązanie oparte na zdeponowaniu dokumentów w zaufanej trzeciej stronie nie wymaga od banków spółdzielczych inwestowania w dedykowane rozwiązania technologiczne. Wdrożenie całego systemu trwa ok. miesiąca.



Szanowna Użytkowniczko/Szanowny Użytkowniku

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdyni, ul. Podolska 21, 81-321 Gdynia;
  2. Kontakt do Inspektora ochrony danych w Asseco Data Systems S.A. można uzyskać pod adresem e – mail: IOD@assecods.pl, tel.+48 42 675 63 60.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    • przygotowania odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia.
    • przesyłania informacji marketingowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej i programów automatyzujących na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i w zw. z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawa telekomunikacyjnego (zgoda alternatywna) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przygotowania i przedstawienia odpowiedzi na zapytanie oraz do czasu cofnięcia przez Panią/Pana wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
  5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia/zapomnienia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizację wszystkich powyższych praw można zrealizować poprzez wniosek złożony na stronie https://www.daneosobowe.assecods.pl
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Regulatora, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.
  7. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do realizacji wniosku z zapytaniem. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na wysłane zapytanie.
  8. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach przetwarzania danych osobowych podanych przy utworzeniu Konta i uzupełnianiu danych w nim zawartych oraz danych dotyczących aktywności w Serwisach (zgodnie z Polityką prywatności serwisu internetowego Asseco Data Systems S.A. Polityka prywatności)
    i aktywności związanej z naszą komunikacją mailową z Panią/Panem, a efektem takiego przetwarzania będzie dopasowanie informacji marketingowych dotyczących naszych produktów i usług, które mogą Panią/Pana zainteresować.

POLITYKA PRYWATNOŚCI