Asseco wdrożyło eBOK i mBOK w Szczecińskiej Energetyce Cieplnej

5/11/2025

Asseco Data Systems zrealizowało dla Szczecińskiej Energetyki Cieplnej należącej do Grupy E.ON Energy Infrastructure Solutions Polska projekt dostawy oraz wdrożenia elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK) i aplikacji mobilnej (mBOK). Dzięki pełnej digitalizacji klienci SEC zyskali całodobowy dostęp do wybranych danych z systemu bilingowego oraz usług online.

Szczecińska Energetyka Cieplna (SEC), należąca do Grupy E.ON (Energy Infrastructure Solutions Polska), to największy dystrybutor energii cieplnej na terenie Pomorza Zachodniego. Spółka zapewnia ciepło systemowe dla gospodarstw domowych, firm i instytucji publicznych. Odpowiadając na aktualne potrzeby swoich odbiorców, Szczecińska Energetyka Cieplna podjęła decyzję o ulepszeniu i doskonaleniu procesu obsługi klienta, decydując się na nowy eBOK i mBOK oferowany przez Asseco Data Systems.

„Dynamiczny rozwój naszego przedsiębiorstwa, konsolidacja zasobów, systemów i procesów innych spółek ciepłowniczych oraz rosnąca liczba odbiorców, wymagały wdrożenia kompleksowych i zintegrowanych rozwiązań IT. W szczególności zależało nam na nowoczesnych narzędziach do zdalnej i bezpiecznej obsługi klienta. Udoskonalenie systemów, którymi dysponujemy i rozbudowanie ich o dodatkowe funkcje zapewniło naszym klientom sprawny dostęp do informacji o usługach, umowach czy fakturach oraz dało możliwość załatwienia wielu spraw drogą elektroniczną, bez konieczności osobistej wizyty w SEC” - podkreśla Agnieszka Stachurek, Dyrektor Pionu Sprzedaży, Szczecińska Energetyka Cieplna.
„W ramach projektu realizowanego dla Szczecińskiej Energetyki Cieplnej zaproponowaliśmy kompleksowe wdrożenie systemów eBOK i mBOK oraz rozszerzenie systemu billingowego Kom-Media o rozliczenia nowych spółek. Wszystkie systemy zostały zintegrowane, co umożliwia sprawną obsługę klientów 24/7 oraz zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa teleinformatycznego. Platformy eBOK oraz mobilna aplikacja mBOK zostały zaprojektowane tak by spełniały najwyższe standardy intuicyjnej obsługi klienta pozwalając przy tym na błyskawiczne płatności czy zgłaszanie spraw online” – zaznacza Robert Walicki, Dyrektor Pionu Rozwiązań Komunalnych w Asseco Data Systems.

Z usług Szczecińskiej Energetyki Cieplnej korzysta ponad 20 tysięcy klientów.

Więcej informacji o wdrożeniu tutaj