Platforma Zarządzania Oświatą to system dla placówek oświatowych do zarządzania placówkami oświatowymi. W skład Platformy Zarządzania Oświatą wchodzą aplikacje obsługujące m.in.: rekrutację na różnych poziomach szkół (w tym także rekrutację przedszkolną), elektroniczne dzienniki, zarządzanie informacją o uczniu, analizę frekwencji, inwentaryzację sprzętu, wystawianie świadectw i legitymacji, naliczanie i wypłacanie stypendiów uczniowskich, komunikację na linii szkoła – rodzice oraz szkoła – organy, nadrzędne zarządzanie organizacją placówek oświatowych (arkusz organizacyjny, plany lekcji, plany naborów, planowanie dyżurów) i wiele innych komponentów wspomagających zarządzenie oświatą. W chwili obecnej z systemu korzysta 2 mln uczniów w 4 500 szkołach, w ponad 20 miastach.
Poza szerokim zakresem funkcjonalnym dodatkowym walorem rozwiązania jest zbudowanie go w oparciu o trójwarstwową technologią pozwalającą na jego obsługę przez przeglądarkę internetową. Niewątpliwą zaletą Systemu jest również jej scentralizowana architektura umożliwiająca uproszczenie i skrócenie procedur zarządzania systemem z poziomu jednego centrum administrowania, wspólnego dla wszystkich jednostek objętych wdrożeniem. Dzięki temu możliwe było zbudowanie systemu stabilnego, kompletnego i co najważniejsze niewspółmiernie tańszego w utrzymaniu w porównaniu z rozwiązaniami zdecentralizowanymi.
Sprawne i wiarygodne zarządzanie globalnymi procesami oświatowymi w jednostkach samorządu terytorialnego to zadanie, które wymaga szerokiego wykorzystania danych m.in. z obszaru organizacji jednostek oświatowych oraz zarządzania informacją o uczniu. Aby zatem zrealizować wizję globalnego, a tym samym wiarygodnego, zarządzania procesami oświatowymi, wydaje się niezbędnym zastosowanie zintegrowanego rozwiązania informatycznego. Środowisko takie obejmuje wówczas swoim wdrożeniem wszystkie struktury gminy związane z dziedziną oświaty i tym samym docelowo znajdzie się we wszystkich jednostkach im podległych, takie jak szkoły czy placówki pozaszkolne.
Platforma Zarządzania Oświatą to oprogramowanie dla wymagających, które zapewnia:
Asseco Data Systems S.A.
ul. Jana z Kolna 11
80-864 Gdańsk
+48 (58) 740 40 95
+48 (58) 740 40 98
handel.at@assecods.pl
Platforma Zarządzania Oświatą skalda się z następujących aplikacji:
Aplikacja wspomagająca rekrutację do żłobków zapewnia prowadzenie rekrutacji w trybie ciągłym (przyjmowanie kart rekrutacji do żłobka przez cały rok) przy zachowaniu prawidłowej kolejności kart rekrutacji i listy preferowanych żłobków. Dzięki czemu placówka uzyskuje możliwość bieżącej ewidencji dzieci przyjętych do żłobków wraz z możliwością kontroli liczby dzieci realnie uczęszczających.
Aplikacja pozwala zaoszczędzić czas rodzica, a dzięki powiadomieniom za pośrednictwem poczty e-mail o zmianach Statusu karty rekrutacyjnej, rodzic uzyskuje bieżącą informację na temat przebiegu procesu rekrutacji.
Narzędzie do obsługi sugestii zgłaszanych przez pracowników placówek i organów prowadzących, a za ich pośrednictwem i samych rodziców, pozwala na skrócenie do minimum czasu ze strony firmy, co z kolei umożliwia dalszą pracę nad stałym udoskonalaniem, a tym samym rozwojem systemu.
Aplikacja Rekrutacja do przedszkoli pozwala na realizację następujących modeli rekrutacji:
Aplikacja wspomagająca proces rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych zbudowany jest z dwóch uzupełniających się części: wewnętrznej skierowanej do użytkowników z placówek i organu prowadzącego oraz publicznej adresowanej do mieszkańców – najczęściej do rodziców dzieci i innych zainteresowanych.
Aplikacja konfigurowana jest zgodnie z oczekiwaniami Klienta w obszarach:
Aplikacja wspomagająca proces rekrutacji do szkół podstawowych, do gimnazjów oraz do szkół ponadgimnazjalnych zbudowany jest z dwóch uzupełniających się części wewnętrznej skierowanej do użytkowników ze szkół i organu prowadzącego oraz publicznej adresowanej do mieszkańców – najczęściej do rodziców dzieci i innych zainteresowanych. Dzięki zintegrowaniu z bazą ewidencji ludności gminy oraz definicjami obwodów szkolnych, automatycznie rozróżnia dwa rodzaje kandydatów: dzieci z rejonu szkoły oraz dzieci spoza rejonu szkoły.
Kandydaci „z rejonu” przyjmowaniu są do szkoły automatycznie po odnotowaniu w systemie faktu potwierdzenia przez rodzica woli uczęszczania dziecka do szkoły rejonowej, natomiast kandydaci „spoza rejonu” kwalifikowani są do szkoły przez dyrektora na podstawie lokalnie obowiązujących kryteriów.
Po zakończeniu rekrutacji, dzięki menadżerowi oddziałów, dyrektor szkoły może przydzielić dzieci do zdefiniowanych oddziałów (klas), które rozpoczną funkcjonowanie od nowego roku szkolnego.
Aplikacja dopuszcza aktualizowanie listy dzieci z rejonu, sporządzonej w oparciu o bazę ewidencji ludności poprzez dopisywanie dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły, a niezameldowanych, co umożliwia stworzenie na etapie rekrutacji aktualnej listy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły, które podlegają obowiązkowi kształcenia.
Arkusz Organizacyjny jest idealnym rozwiązaniem, dzięki któremu otrzymujemy:
Aplikacja Analiza obowiązku kształcenia jest odpowiedzią na problem procesu monitorowania obowiązku kształcenia. Aplikacja łączy elementy bazy ewidencji ludności, bazę rejonów szkolnych (szkoły przypisane do adresów w mieście), bazę uczniów i bazę rodziców. Pozwala pozyskać informację kto nie uczęszcza do szkoły, a podlega temu obowiązkowi.
Analiza obowiązku kształcenia realizuje następujące zadania:
Aplikacja Księga zastępstw jest rozwiązaniem problemu nieobecności nauczycieli i przydzielenie dla nich zastępstw.
Aplikacja Księga zastępstw pozwala realizować zadania:
Aplikacja Plan lekcji pozwala na szybki i prosty sposób ułożenia planu lekcji dla całej szkoły. Umożliwia na układanie planu lekcji ręcznie oraz automatycznie. Ta druga metoda pozwala zaoszczędzić cenny czas, gdyż maksymalny czas oczekiwania na gotowy plan lekcji, to tylko 5 minut. Dodatkowa korzyść to ścisła łączność z pozostałymi modułami, co skraca czas pracy nad planem lekcji (wszystkie informacje wprowadzone np. w arkuszu organizacyjnym pobierane są do planów lekcji).
Plan lekcji zapewnia:
Plan dyżurów zapewnia:
Aplikacja Organizacja Egzaminów Zewnętrznych wspiera organizowanie sprawdzianu po klasie VI, egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu zawodowego.
Aplikacja Organizacja Egzaminów Zewnętrznych umożliwia:
Aplikacja System Zarządzania Uczniem zapewnia:
Aplikacja zapewnia kompleksowe wsparcie w pracy sekretariatów, na podstawie wprowadzonych informacji o uczniach daje możliwość tworzenia druków takich jak:
Świadectwa to intuicyjne narzędzie służące do przygotowania i wydruku świadectw szkolnych. Są w pełni on-line, mogą być obsługiwane z dowolnego komputera z dostępem do Internetu. Raz wprowadzone informacje pozostają w systemie i mogą być użyte ponownie w każdej chwili. Wszystkie informacje są automatycznie archiwizowane, jako kopie zapasowe. Moduł Świadectwa może zostać rozszerzony o Elektroniczny Dziennik wraz z dostępem do Wywiadówka24. Informacje wprowadzone do modułu Świadectwa są chronione tak skutecznie, jak bankowość elektroniczna.
Aplikacja Elektroniczny Dziennik to narzędzie online umożliwiające prowadzenie dziennika lekcyjnego w nowoczesnej i funkcjonalnej formie. Do pracy z elektronicznym dziennikiem wystarczy dowolny komputer z dostępem do Internetu.
Korzyści dla dyrektora szkoły:
Korzyści dla nauczyciela:
Aplikacja Wywiadówka24 umożliwia rodzicom stały dostęp do informacji znajdujących się w Elektronicznym Dzienniku. Serwis Wywiadówka24 sprzyja odpowiedzialnemu wychowaniu na co dzień, a nie tylko przy okazji spotkania z wychowawcą w szkole.
Korzyści dla rodziców:
Platforma Zarządzania Oświatą działa pod najpopularniejszymi przeglądarkami internetowymi:
Szeroki zakres funkcjonalny
Platforma Zarządzania Oświatą pozwala na prowadzenie rekrutacji do żłobków, przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, ponadgimnazjalnych. Ponadto w skład systemu wchodzą takie moduły jak: Arkusz organizacyjny, Analiza obowiązku kształcenia, Księga zastępstw, Plan lekcji, Organizacja Egzaminów Zewnętrznych, Systems Zarządzania Uczniem, Elektroniczny dziennik oraz Wywiadówki 24.
Dostęp on-line
Do obsługi systemu wystarczy dostęp do Internetu, działa on pod najpopularniejszymi przeglądarkami: Internet Explorer wer.8.x i wyższe, Firefox wer.5.x i wyższe, Opera wer.12 i wyższe, Safari wer.5.x i wyższe oraz Google Chrome (wszystkie wersje).
Jedno centrum administrowania
Scentralizowana architektura umożliwia uproszczenie i skrócenie procedur zarządzania systemem z poziomu jednego centrum administrowania, wspólnego dla wszystkich jednostek objętych wdrożeniem.
Elastyczna oferta dopasowana do potrzeb
System można zainstalować z wykorzystaniem infrastruktury sprzętowej urzędu, ale także oferować w centrum przetwarzania danych Asseco Data Systems w formie usług zlokalizowanych w tzw. „chmurze”. Wszystkie powyższe właściwości sprawiają, że zarządzanie oświatą w mieście staje się dużo prostsze i tańsze.
Dedykowane szkolenia i stałe wsparcie konsultantów
Nasi wdrożeniowcy i konsultanci prowadzą szkolenia dla nowych użytkowników, co pozwala im na jak najbardziej optymalne wykorzystanie wszystkich możliwości, jakie daje Platforma Zarządzania Oświatą. W trakcie współpracy użytkownik pozostaje w stałym kontakcie z konsultantami, zatem zawsze może liczyć na pomoc merytoryczną w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości.
Bezpieczeństwo danych
Platforma Zarządzania Oświatą posiada wysokie zabezpieczenia przechowywanych danych. Informacje wprowadzone do modułu Świadectwa są chronione tak skutecznie, jak bankowość elektroniczna.
Platforma Zarządzania Oświatą oferowana jest w dwóch modelach:
Z naszych rozwiązań korzystają m.in.:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r (zwanego dalej „Rozporządzenie”) informuję, iż: