Asseco uruchomiło w pełni cyfrowy proces wydawania kwalifikowanych podpisów elektronicznych

16/12/2020

ads ads

Kwalifikowany podpis elektroniczny umożliwia cyfrowe podpisywanie dokumentów. Aby go uzyskać, niezbędne jest spełnienie odpowiednich formalności w tym złożenie wymaganych umów. Dotychczas dokumenty te były drukowane i odręcznie podpisywane przez przyszłego użytkownika e-podpisu. Asseco w pełni scyfryzowało ten proces. Teraz wszystkie dokumenty są przygotowywane w wersji elektronicznej, a ich zatwierdzenie następuje poprzez zastosowanie podpisu biometrycznego (odręcznie na tablecie).

W celu uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego klienci muszą najczęściej przygotować dokumenty w wersji papierowej, potwierdzić swoją tożsamość w odpowiednim punkcie, a następnie wysłać papiery do Centrum Certyfikacji celem wydania certyfikatu. Proces ten zajmuje z reguły od kilku do nawet kilkunastu dni.

Asseco umożliwiło uzyskanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego Certum bez konieczności przygotowywania dokumentów papierowych. Przejście na model paperless znacznie podniosło komfort obsługi klientów i skróciło czas realizacji usługi nawet do 30 minut. Jest ona już dostępna w ponad 100 Punktach Partnerskich.

W trakcie uzyskiwania certyfikatu generowany jest tylko jeden dokument, który Operator Punktu Potwierdzania Tożsamości (Partner Asseco) podpisuje podpisem elektronicznym, a klient wykonuje podpis biometryczny. Cały proces odbywa się na tablecie Samsunga. Dokumenty są przekazywane automatycznie do Centrum Certyfikacji Certum. Elektroniczna forma komunikacji skróciła czas przesyłania dokumentów, jak również sprawdzania ich kompletności i poprawności. W przypadku wykrycia błędu we wniosku zostaje on odesłany i poprawiony również w formie elektronicznej.

Asseco posiada największe Centrum Certyfikacji w Polsce, które w ciągu 20 lat działalności wydało już ponad milion podpisów elektronicznych. Uruchomienie procesu paperless przy uzyskaniu certyfikatu kwalifikowanego Certum to kolejny etap rozwoju naszych usług, który dodatkowo wpisuje się w inicjatywę Asseco #BiznesBezPapieru. Polega ona na prowadzeniu działań zmierzających do ograniczenia zużycia papieru poprzez promowanie i wsparcie projektów mających na celu rozwój usług cyfrowych – powiedział Tomasz Litarowicz, Dyrektor Pionu Usług Bezpieczeństwa i Zaufania, Asseco Data Systems. Naszym celem jest projektowanie i wdrażanie rozwiązań, które zmieniają procesy tradycyjne na cyfrowe nie tylko w naszej organizacji, ale także w innych organizacjach – dodał.

Asseco jest ekspertem w zakresie wdrażania rozwiązań paperless w firmach. Z oferty producenta oprogramowania w ostatnim czasie skorzystały, m.in. sieć sklepów „Żabka”, Santader Consumer Bank czy Grupa Kruk.